مشخصات گاوصندوق‌های مخصوص دارو

گاوصندوق‌های مخصوص دارو دقیقاً عملکرد مانند نامشان دارند، یعنی برای نگهداری از داروها مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی داخلی و سیستم عملکردی که برای گاوصندوق‌های دارو در نظر گرفتند به صورت منحصر به فرد برای نگهداری داروهای مهم در داروخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در این نوشته مشخصات گاوصندوق‌های مخصوص دارو را بررسی خواهیم کرد.

معمولاً استفاده از گاوصندوق‌های دارو از کشورهای آمریکایی رواج پیدا کرد. در سال‌های بعد شرکت‌های متنوعی بودند که به دنبال تهیه و تولید گاوصندوق‌های دارویی بودند و آن را به افراد دیگر ارائه دادند.

سرقت دارو مخصوصاً داروهای مخدر در داروخانه‌ها افزایش پیدا کرد. علاوه بر سرقت داروها فروش و استفاده غیرقانونی از داروها باعث شد تا سازمان بهداشت جهانی به دنبال راهکارهایی باشند که زنجیره سرقت را قطع کند.
سازمان بهداشت و دارو برای اینکه بتواند از فروش و استفاده غیرقانونی داروها جلوگیری کند به شرکت‌های ایمنی یک سری درخواست‌های خاصی برای تهیه گاوصندوق مخصوص نگهداری دارو داد تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از داروها نگهداری کنند.

مکانیزمی که برای گاوصندوق‌های مخصوص دارو قرار دادند به صورتی است که امکان سوء استفاده از آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌تواند آن را به صفر برساند.

مزیت گاوصندوق داروخانه

مشخصات گاوصندوق‌های مخصوص دارو

معمولاً زمانی که صحبت از گاوصندوق‌های دارو می‌شود آن چیزی که بیشتر از همه نظر افراد را به خودش جلب می‌کند، امنیت داروها در برابر سرقت و جلوگیری از سوء استفاده می‌باشد.
در گاوصندوق‌های دارو بیشتر از هر چیز دیگری روی عملکرد سیستم قفل تمرکز می‌کنند و تلاش می‌کنند تا قفل‌های با کیفیتی را در اختیار این گاوصندوق‌ها قرار دهند.
امروزه به دلیل اینکه پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار زیاد بوده است، تولیدکنندگان گاوصندوق در دنیا توانستند گاوصندوق‌ها را هوشمند کنند.
یکی از امکانات بسیار عالی که برای گاوصندوق‌ها وجود دارد، امکان کنترل و دسترسی گاوصندوق‌ها از راه دور می‌باشد.
گاوصندوق‌ها توانسته‌اند بسیاری از مشکلات متفاوت را از افراد دور کنند.

ویژگی‌هایی که برای گاوصندوق‌های دارو وجود دارد، عبارتند از:

  1. سیستم رمزنگاری برنامه‌ریزی شده
  2. قابلیت اتصال به گوشی‌ها
  3. بررسی اطلاعات و باز و بسته کردن محصول
  4. طراحی فضای مناسب برای نگهداری داروها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی  خواهیم کرد.

1. سیستم رمزنگاری برنامه‌ریزی شده

از ویژگی‌هایی بسیار مهمی که برای گاوصندوق‌های دارویی وجود دارد، این است که این گاوصندوق‌ها باید سیستم قفل دیجیتالی و برنامه‌ریزی شده داشته باشند.

در واقع گاوصندوق‌های دیجیتالی باید به صورتی برنامه‌ریزی شده باشند که در زمان مشخصی مثلاً در زمان تعطیلی داروخانه‌ها عملکرد قفل محصول را به صورت کلی قطع کنند. سیستم رمزنگاری دیجیتالی که برای محصولات در نظر گرفته‌اند، کاملاً به صورت برنامه‌ریزی شده قرار دارد و می‌تواند عملکرد هوشمندی داشته باشد.

عملکرد سیستم قفل در محصولات گاوصندوق به صورتی است که متناسب با تاخیر و زمان‌ها مشخص می‌شود.
یعنی به محض اینکه شما رمز قفل گاوصندوق را باز می‌کنید به شما اجازه دسترسی نمی‌دهد، بلکه باید مدت زمانی را صبر کنید تا اجازه دسترسی این گاوصندوق به شما داده شود.

سیستم گاوصندوق متناسب با تاخیر می‌تواند زمان سو استفاده و دستبرد را بررسی کند و متوجه شود که چه زمانی سرقت از گاوصندوق اتفاق افتاده است.
یکی از ویژگی‌های بسیار عالی دیگری که برای سیستم رمزنگاری گاوصندوق‌ها وجود دارد، قابلیت اتصال به آلارم می‌باشد. اگر رمز اشتباه وارد شود، سیستم قفل مدت زمان کاملاً مشخصی غیر فعال می‌شود و در صورتی که سیستم به آلارم متصل شود، دزدگیر فعال می‌شود.

عملکرد گاوصندوق داروخانه

2. اتصال به گوشی

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که برای گاوصندوق‌های داروخانه باید وجود داشته باشد، اتصال به گوشی است.

معمولاً طراحی که برای گاوصندوق‌های هوشمند در نظر گرفته‌اند، امکان کنترل از راه دور برای آن‌ها وجود دارد.
با توجه به ضرورت محصولاتی که درون گاوصندوق نگهداری می‌کنند، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، کنترل از راه دور گاوصندوق‌های داروخانه می‌باشد.

3. بررسی اطلاعات و باز و بسته کردن محصول

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگری که باید درون گاوصندوق داروخانه وجود داشته باشد، این است که ثبت اطلاعات باز و بسته کردن در گاوصندوق را به اطلاع افراد برساند.
معمولاً دسترسی به گاوصندوق داروخانه برای بیشتر یک نفر می‌باشد.

4. طراحی فضای داخلی مناسب

معمولاً برای گاوصندوق داروخانه باید فضای جداگانه‌ای را در نظر بگیرند تا بتوانند تفکیک و کشوبندی مناسبی را برای داروها به وجود بیاورند.

با توجه به سایز و اندازه داروها باید یک فضای مشخص شده‌ای را در گاوصندوق‌ها قرار دهند. فضای داخلی گاوصندوق‌ها معمولاً حالت تقسیم‌بندی شده‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن راحت‌تر شود.

همانطور که متوجه شدید، گاوصندوق‌های داروخانه معمولاً قابلیت نسوز بودن ندارند. تولید کنندگان روی نسوز بودن گاوصندوق تمرکز نکردند.
معمولاً بیشتر محیط‌ها مانند محیط‌های داروخانه نیاز دارند تا از سیستم‌های هشدار دهنده و اعلان حریق مناسبی استفاده کنند.

اگر گاوصندوقی بتواند هشدار سیستم هشدار و اعلام حریق مناسبی را به افراد ارائه دهد، پس می‌تواند امنیت مناسبی داشته باشد.

باید بدانید که گاوصندوق‌های نسوز اصلاً برای داروخانه کاربری زیادی ندارد. تمرکز اصلی که برای گاوصندوق‌های نسوز وجود دارد، روی محصولات هوشمند است. گاوصندوق‌های داروخانه همچنین تلاش می‌کند تا دسترسی‌های غیر مجاز را به داروها محدود کنند.

کاربری گاوصندوق داروخانه

شرکت‌های تولید کننده گاوصندوق داروخانه

اولین و مهم‌ترین شرکتی که تلاش کرد تا از گاوصندوق داروخانه استفاده کند، یک شرکت آمریکایی بود که بزرگترین فروشگاه داروخانه‌ای در سراسر جهان را داشت.

شرکت Walgreens از سری فروشگاهی بسیار بزرگ محصولات دارویی و بهداشتی در تمامی جهان می‌باشد.
شرکت Walgreens برای تامین امنیت داروهای مهم و کنترل نظارت روی محصولات مهم تلاش کرد تا از گاوصندوق‌های دارو استفاده کند. استفاده از گاوصندوق‌های دارو برای داروخانه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده گاوصندوق‌ها شرکت‌AMSEC می‌باشد. شرکت بسیار بزرگ امریکن سکوریتی پروداکشن توانست محصولات گسترده‌ای در بخش‌های متفاوتی را به افراد ارائه دهد.

یکی از اولین شرکت‌هایی که برای سازمان بهداشت جهانی آمریکا تلاش برای تولید محصولات داروخانه‌ای داشت، شرکت امریکن سکوریتی پروداکشن بود. شرکت امریکن در آخر سال 1940 در ساختمان کوچک در پارامونت کالیفرنیا فعالیت خودش را آغاز کرد.

فضایی که برای شروع شرکت تولید کننده اقلام امنیتی مورد استفاده قرار گرفت، جایی است که بنیانگذار گلن هال با استفاده از یک دستگاه جوش توانست گاوصندوق‌های بسیار قوی و فروشگاه‌های بسیار با کیفیتی را ارائه دهد و افراد از آن استفاده کنند.

در واقع شما باید بدانید عملکرد اصلی که برای گاوصندوق‌های داروخانه وجود دارد، فقط برای جلوگیری از سرقت می‌باشد و عملکرد دیگری ندارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *